The North Corridor has established itself as the best option for the flow of production in Brazil’s Midwest region and continues to expand every year. The Arco Norte (Northern Arc) ports continued to be the main logistics option for shipping grain originating in Mato Grosso, and accounts for 51% of the total volume exported in the year.

Hidrovias do Brasil is present in Arco Norte with the best structure for meeting its customers’ demand.

OUR STRUCTURE

Estação de Trasbordo de Carga (ETC) - Itaituba/PA

Inaugurada em 2016, a ETC – Itaituba/PA recepciona os caminhões que chegam com produtos pela BR163 e faz o carregamento em barcaças, que conduzem as cargas até o porto para a exportação.

 

Highlights:

The ability to operate 2 products at the same time (corn and soybeans);

144.000 tonnes of static capacity – the largest in the region;

4 side hoppers with an average capacity of 22.000 tonnes per day;

Floating Pier with an average capacity of 26.000 tonnes per day

Terminal de Uso Privado (TUP) - Barcarena/PA

Desde 2016, o TUP – Barcarena/PA recebe barcaças e caminhões com produtos de origem vegetal, tais como soja e milho, e realiza todo o processo de armazenagem e transferência para os navios de exportação.

 

Highlights

240 thousand tonne static capacity for storing corn and soybeans;

The company already has a license to expand the static capacity to up to 360 thousand tonnes and the size of current area would already support this expansion and even further, optimizing future investments;

Average barge unloading 30 thousand tonnes per day capacity;

Ship loader ramp with a 30 thousand tonnes per day capacity;

Ship pier: the ability to operate capesize ships at our pier/terminal;

1 berth (mixed anchoring system) (sistema misto de fundeio) para recepção de navios de fertilizantes.

Fertilizer Operation

Desde 2017, a Hidrovias do Brasil foi pioneira em viabilizar a importação de fertilizante ao Brasil na rota entre Barcarena à Miritituba, trazendo mais competitividade ao agronegócio brasileiro, por meio da utilização do frete de retorno.

 

Highlights

Our fertilizer operation takes place at CDP (Companhia Docas do Pará), um porto público;

We have a transport capacity of 500 thousand tonnes per year.